Friday, February 2, 2007

Panniru Azwargal

We have so far studied about the Guru Parampara
Now We shall move on to study our 12 Azwargal

Alwars (in pure Tamil "AzhwAr") means "One who immerses himself". They really, deeply immersed themselves in their devotion and bhakti towards the Lord Sriya: Pathi Sriman Narayanan. The AzhwArs are reported to be incarnations of NithasUris of Sri Vaikuntam, namely, the weapons, the Vanamaali, the GarudA, et al. They lived like human beings and burst out bhakti laden great works for the sake of humanity. The works of Alwars stood mysteriously a replica of the Vedas themselves and therefore came to be known as Dravida Veda. In fact, there is a view that even the great Rishis are no match to the greatness of the Alwars because these Rishis got their 'jnAnam' ( wisdom) as a result of their own actions of 'spiritual merit' ( Punyam) whereas the wisdom of the Alwars was the direct result of the Lord's divine grace and therefore called ' Divyam'. It is because of this that the works of Alwars is called ' Divya Prabandham' are 4000 poems (pAsurams).


One would be interested to know that there is reference to the future birth of Alwars in Srimad Bhagawatam as unde

kalau khalu Bhavishyanthi nArAyaNa parAyaNa:
kvachin kvachi mahAbhAga drAmidEsu cha bhUrisa:
thAmaraparaNi nadI yatra krtamaalaa payasvinI:
kAvErI cha mahAbhAgA prathIchI cha mahAnadhI
(Srimad Bhagawatham- XI-5- 38-39)

In the beginning of Kaliyuga, persons exclusively
devoted to Narayana and endowed with spiritual
knowledge will be born here and there but in large
numbers in the land of the Draavidas where the flow of
rivers ThaamaraparaNi, Krtamaalaa (Vaigai), Payasvini
(Paalaar), the holy river cauveri, and the MahaanadhI
(PeriyaaRu), which runs westwards.


It is to be noted that NammAzhwAr and Madhurakavi
AzhwAr were born in the banks of ThamaraparaNi;

PeriyAzhwAr and ANDAL in a place close to Vaigai
(madurai);

Poigai AzhwAr, PhUthathAzhwAr, PeyAzhwAr,
and Thirumazhisai AzhwAr near the Paalaar and

ThoNdaradippodi AzhwAr, ThiruppANAzhwAr, Thirumangai
AzhwAr on the banks of the river Cauveri.

They were all born before Sri Nathamuni (823
CE) and Ramanuja (1017 CE) who were greatly influenced
by their pAsurams and teachings and after period of
Agamas, the epics and Puranas, as their PAsurams
reflect the deep knowledge of these Agamas, epics and
puranas.

The Alwar Pasurams are arranged as under:


1. Mudhalaayiram (1000)

1 Periyaazhwar Thirumozhi 473
2 Thiruppavai 30
3 Naachiyar Thirumozhi 143
4 Perumal Thirumozhi 105
5 Thiruchchanda Virutham 120
6 Thirumaalai 45
7 Thiruppalli Ezhuchi 10
8 Amalanaadhipiraan 10
9 Kanni Nun Chiruthambu 11
* Total 947


2.Irandamayiram (2000)

1 Periya Thirumozhi 1084
2 Thiruckurundhandagam 20
3 Thiru Nedundhaandagam 30
* Total 1134


3.Moondrayiram (3000)

1 Thiruvai Mozhi 1102
* Total 1102


4. Naalaamaayiram (4000)

1 Mudhal Thirvandhadhi 100
2 Irandam Thiruvandhadhi 100
3 Moondram Thiruvandhadhi 100
4 Naan Mugan Thiruvandhadhi 96
5 Thiruvirutham 100
6 Thiruvaasiriyam 7
7 Periya Tjorivamdhaadhi 87
8 Thiru Ezhu Kootru Irukai 1
9 Siriya Thirumadal 40
10 Periya Thirumadal 78
11 Iramanuja Nootrandhadhi 108
* Total 817

Mudhalayiram(1st 1000) 947
Irandaayiram (2nd 1000) 1134
Moondrayiram(3rd 1000) 1102
Naalaayiram( 4th 1000) 817
Total 4000



Azhvars Thirunakshatthrams overview is as under:


Chitthirai Chitthirai Madhurakavi Azhvar
Vaikasi Visakam Nammmazhvar
Ani Svathi Periyazhvar
Adi Puram Andal
Aippasi Thiruvonam Poygai Azhvar
Aippasi Avittam Bhuthatthazvar
Aippasi Sadhayam Peyazhvar
Kartthikai Krutthikai Thirumangai Azhvar
Kartthikai Rohini Thiruppanazhvar
Margazhi Kettai Thondaradippodi Azhvar
Thai Magam Thirumazhisai Azhvar
Masi Punarpoosam Kulashekara Azhvar

Pasurangal in Tamil: http://www.desikan.com/blogcms/wiki/index.php?id=prabandam


முதலில் ஆழ்வார் என்கிற சொல்லுக்கு என்ன பொருள் என்று பார்ப்போம்.

பகவானின் குணங்களில் ஆழ்ந்து ஈடுபடுபவர்களை ஆழ்வார்கள் என்று சொல்வார்கள். பகவான் விஷ்ணுவாகத்தான் இருக்க வேண்டும் என்று இல்லை. எதிலும் தீவிரமாக ஆழ்பவர்களை ஆழ்வார் என்று அழைக்கலாம். துக்கத்தில், துயரத்தில், சந்தோஷத்தில் ஆழ்வாரும் உண்டு. ஏ.கே. ராமானுஜன் ஆழ்வார் பாடல்கள் சிலவற்றை ஆங்கிலத்தில் மொழி பெயர்த்த புத்தகத்துக்கு Hymns for the Drowning என்று பெயர் வைத்தார். வெள்ளத்தில் மூழ்குபவர்களுக்கான பாடல்கள் என்று. பக்தி வெள்ளம்.

'ஆசைப்பட்டு ஆழ்வார் பலர்' என்று திருமழிசையாழ்வாரே நான்முகன் திருவந்தாதியில் சொல்லியிருக்கிறார். நான் சொல்லப் போகும் ஆழ்வார்கள் தனிச் சிறப்புள்ளவர்கள்.

நாலாயிர திவ்வியப் பிரபந்தம் என்னும் அருமையான வைணவ நூலின் பாடல்களை இயற்றியவர்கள். ஒரே ஒரு பாடலை முதலில் மாதிரி பார்ப்போம்.


நீயே உலகெலாம் நின் அருளே நிற்பனவும்
நீயே தவத் தேவ தேவனும் - நீயே
எரிசுடரும் மால்வரையும் எண் திசையும் அண்டத்து
இரு சுடரும் ஆய இவை



ஏழாம் நூற்றாண்டில் - எழுதப்பட்ட இந்த வெண்பாவின் அற்புதம் ஏறக்குறைய உங்களுக்குப் புரியும் என்று எண்ணுகிறேன். கடவுளைப் பார்த்து,


நீதான் எல்லா உலகமும்.
பூமியில் நிலைத்திருப்பவை யெல்லாம் உன்அருள்.
நீதான் தேவர்களுக்கெல்லாம் தேவன்.
நீதான் நெருப்பு, நீதான் மலை, நீதான்
எட்டுத் திசைகளும்
நீதான் சூரியன் சந்திரன்.



இவ்வகையிலான அபாரமான நாலாயிரம் பாடல்களைக் கொண்டது திவ்வியப் பிரபந்தம் - அவைகளைப் பாடிய ஆழ்வார்கள் பற்றியது இந்தக் கட்டுரைத் தொடர்.

ஆழ்வார்கள் பத்துப் பேர். அவர்கள் பெயர்கள் இவை : பொய்கை ஆழ்வார், பூதத்தாழ்வார், பேயாழ்வார், திருமழிசை ஆழ்வார், திருமங்கையாழ்வார், தொண்டரடிப் பொடியாழ்வார், திருப்பாணாழ்வார், குலசேகர ஆழ்வார், பெரியாழ்வார், நம்மாழ்வார், இவர்களுடன் விஷ்ணுவை நேரடியாகப் பாடாமல் நம்மாழ்வாரைப் பற்றிப் பதினோரு பாடல்கள் பாடிய மதுரகவியாழ்வாரையும் திருப்பாவையும் நாச்சியார் திருமொழியும் பாடிய பெண்பாற் புலவரான ஆண்டாளையும் சேர்த்துக் கொண்டு ஆழ்வார்கள் பன்னிரெண்டு பேர் என்று சொல்வதும் உண்டு. பெண்களையும் ஆழ்வார் என்று குறிப்பிடும் பழக்கம் - பழந்தமிழ்நாட்டில் இருந்திருக்கிறது. ஆழ்வார் பராந்தகன், குந்தவைப் பிராட்டியார், மதுரகவியாழ்வார்.

குலோத்துங்க சோழன் மகளார் அம்மங்கையாழ்வார் போன்ற சோழ சாசனங்களிலிருந்து, இந்தச் சொல் இருபாலார்க்கும் பயன்பட்டது என்பது தெரிகிறது. ஆண்டாள் என்னும் பெயரில் - ஆள் என்பதே ஆழ்வாரின் - பகுதி என்று எண்ண வைக்கிறது.

ஆழ்வார் என்கிற சொல்லை ஜைன, பௌத்த ஞானிகளுக்கும் பயன்படுத்தியுள்ளார்கள். உதாரணமாக மயித்திரியாழ்வார் என்று புத்ததேவர்க்குப் பெயருள்ளதைத் தக்கயாகப் பரணி என்னும் நூல் சொல்கிறது. அவிரோதியாழ்வார் என்று ஒரு ஜைன முனிவருக்குப் பெயர் இருந்திருக்கிறது.

ஆழ்வார் என்ற பட்டம், நேரடியாகக் கடவுள் என்கிற பொருளிலும் - ஆழ்வார் திருவரங்கத் தேவர்- என்று சோழ சாஸனங்களில் வருகிறது. நாலாயிர திவ்வியப் பிரபந்தத்தை இயற்றிய ஆழ்வார்கள் ஒரே காலத்தைச் சேர்ந்தவர்கள் இல்லை. சங்க காலத்துக்குப் பிற்பட்டும் பிரபந்தத்தைத் தொகுத்த நாதமுனிகள் காலத்துக்கு முற்பட்டும் ஏழாம், எட்டாம் நூற்றாண்டுகளில் வாழ்ந்தவர்கள். இவர்கள் காலத்தைப் பற்றிப் பின்னால் விவரமாகச் சொல்லப் போகிறோம்.

இவர்கள் ஒரே குலத்தை சேர்ந்தவர்களும் இல்லை. முதலாழ்வார்களான பொய்கையாழ்வார், பூதத்தாழ்வார், பேயாழ்வார் மூவரும் 'அயோநிஜர்கள்' என்று விவரிக்கப்படுகிறார்கள். இவர்கள் கண்டெடுக்கப்பட்டவர்கள் என்பதும் பிற்பாடு ரிஷிகளாக இருந்தவர்கள் என்பதும் தெரிகிறது. திருமழிசையாழ்வார் தாழ்ந்த குலத்தில் பிறந்தவர் என்பது அவர் பாட்டிலிருந்தே தெரிகிறது.

குலங்களாய ஈரிரண்டில் ஒன்றிலும் பிறந்திலேன்

என்று அவரே சொல்லிக் கொள்கிறார். பெரியாழ்வார் வேயர் குல அந்தணர் (மூங்கிலைச் சார்ந்த பார்ப்பனக் குடியினரை வேயர் என்று சொன்னார்கள்). பெரியாழ்வாரால் ஒரு துளசித் தோட்டத்தில் கண்டெடுக்கப்பட்ட பெண் குழந்தை, ஆண்டாள். திருமங்கையாழ்வார் கள்வர் குலத்தைச் சார்ந்தவர். குலசேகர ஆழ்வார் சேரநாட்டு அரச குலத்தைச் சார்ந்தவர். திருப்பாணாழ்வார் அந்திம வம்சம் பஞ்சம குலம் என்று அப்போது அழைக்கப்பட்ட பாண வம்சத்தில் பிறந்தவர். தொண்டரடிப் பொடியாழ்வார் பிராமணர். நம்மாழ்வார் வெள்ளாள சிற்றரசர் வம்சத்தைச் சேர்ந்தவர். அவர் மாணாக்கரான மதுரகவி, பிராமணர். இவ்வாறு எல்லாக் குலங்களிலும் ஆழ்வார்கள் இருந்திருக்கிறார்கள்.

சாதி வித்தியாசம் பார்க்காமலிருப்பது வைணவக் கருத்துக்களில் தலையாயது. அந்தணருக்கான கிரியைகள் அவர்களுக்கு முக்கியமில்லை. அவைகளைப் புறக்கணித்தார்கள் என்பதற்குக்கூட ஆதாரம் இருக்கிறது. அந்தணரான தொண்டரடிப் பொடியாழ்வார்,


குளித்து மூன்று அனலை ஓம்பும் குறிகொள்
அந்தண்மை தன்னை ஒளித்திட்டேன்



- என்று சொல்லும்போது தினம் குளிப்பதும் மூன்று முறை அக்கினி ஹோத்திரம் செய்வதும் போன்ற rituals முக்கியமில்லை என்பதை வலியுறுத்துகிறார்.

முதலாழ்வாரான பொய்கையாழ்வார்,


புத்தியால் சிந்தியாது ஓதி உருவெண்ணும்
அந்தியால் - ஆம்பயன் அங்கென்?



- என்று பாடும்போது பகவானை மனத்தால் நினைக்காமல் வேறு மந்திரங்களை உருப்போட்டுச் செய்யும் சந்தியாவந்தனத்தால் பயனே இல்லை என்று கூறுகிறார். ஆரம்பத்திலிருந்தே சடங்குகள் முக்கியமில்லை என்கிறது வைணவம்.

தொண்டரடிப் பொடியாழ்வார்,


இழிகுலத்தவர்களேனும் எம் அடியார்கள் ஆகில்
தொழுமினீர் கொடுமின் கொண்மின்



- என்று வைணவராக இருந்தால் போதும்; குலம் முக்கியமில்லை; அவர்களைத் தொழுது அவர்களுக்குக் கொடுக்கலாம், கொள்ளலாம் என்கிற சாதியற்ற வைணவத்தின் ஆணிவேர் ராமானுஜர் காலத்துக்கு முன்பே இருந்திருக்கிறது.

எல்லாவற்றிற்கும் சிகரம் வைத்தாற் போல் நம்மாழ்வார்,


''குலத்தாங்கு சாதிகள் நாலிலும் கீழிழிந்து
நலந்தானிலாத சண்டாள சண்டாளர்களாகிலும்
வலந்தாங்கு சக்கரத்து அண்ணல் மணிவண்ணற்கு
ஆள் என்று உள் கலந்தார் அடியார்தம் அடியார் எம் அடிகளே''



எத்தனைதான் கீழான சாதியராக இருந்தாலும் சக்கரத்தை வலது கையில் வைத்திருக்கும் விஷ்ணுவின் ஆள் நான் என்று உள் கலந்துவிட்டால், அவர்களின் அடியவர்களுக்கு அடியவர் நாங்கள் என்று கூறும் இந்தக் குரல் எட்டாம் நூற்றாண்டிலேயே சாதி பாராட்டாத பக்திக் குரல்.

பிரபந்தத்தில் உள்ள நாலாயிரம் பாடல்களின் வரிசைக் கிரமம் அவைகளைத் தொகுத்த நாதமுனிகள் அமைத்தது. இக்கட்டுரைத் தொடரில் அந்த வரிசையைப் பயன்படுத்தினால் - ஒரே ஆழ்வாருக்குப் பலமுறை திரும்ப வரவேண்டியிருக்கும். அதனால் ஆழ்வார்கள் வாழ்ந்த கால வரிசைப்படி அவர்கள் பாடல்களையும் தத்துவங்களையும் விளக்க முற்படுகிறேன். இக்கட்டுரையில் உள்ள வைணவக் கருத்துக்கள் யாவும் பெரிய மகான்களும் உரையெழுதியவர்களும் வியாக்யானக்காரர்களும் கொடுத்த கருத்துக்கள். என் சொந்தக் கருத்துக்கள் அங்கங்கே இருப்பின் அதை நான் தனியாகக் குறிப்பிடுகிறேன். பிரபந்தத்தில் என் ஈடுபாடு நான் ஒரு வைணவன் என்கிற கோணத்தில் மட்டும் இல்லை. அதன் தமிழ் நடையும் சொற் பிரயோகங்களும் என் எழுத்துத் திறமைக்கு வலுவான பின்னணியாக இருந்திருக்கின்றன. பிரபந்தத்தில் குறிப்பாக நம்மாழ்வார் திருவாய் மொழியில் உள்ள பிரபஞ்சக் கருத்துக்கள் இயற்பியல் காஸ்மாலஜி கருத்துக்களுடன் ஒத்துப் போவதை ஓர் அறிவியல் உபாசகன் என்ற முறையில் வியந்திருக்கிறேன். அந்த வியப்புக்களையும் உங்களுக்குக் கொடுக்க முயல்கிறேன். உதாரணமாக -

நம்மாழ்வாரின் பாசுரம் ஒன்று இவ்வாறு துவங்குகிறது.


ஒன்றும்தேவும் உலகும் உயிரும் யாதுமில்லா
அன்று நான்முகன் தன்னோடு தேவர்
உலகோடு உயிர் படைத்தான்



ஸ்டீபன் ஹாக்கிங்கின் ஒரு கட்டுரையில் (The Origin of the universe),

Although Science may solve the problem of how the universe began, it cannot answer the question why does the universe bother to exist என்கிறார். அதற்கு ஆதிகாரணமாக ஒரு கடவுள் தேவைப்படுகிறார் என்பதை அறிவியலாளர்கள் தயக்கத்துடன் ஒப்புக் கொள்கிறார்கள். எதுவுமே இல்லாத, காலம் கூடத் துவங்காத அந்த முதற் கணத்திற்கு முற்பட்ட நிலையைப் பற்றி இயற்பியல் Singularity என்கிறது. நம்மாழ்வாரும் அதைத்தான் சொல்கிறார்.

இந்த முன்னுரையுடன் முதல் ஆழ்வாரான பொய்கையாழ்வாரின் முதல் பாடலைப் பார்ப்போம்.


வையம் தகளியா(ய்) வார்கடலே நெய்யாக
வெய்ய கதிரோன் விளக்காக - செய்ய
சுடராழியான் அடிக்கே சூட்டினேன் சொன்மாலை
இடராழி நீங்குகவே

என்று கம்பீரமான மிகப் பெரிய விளக்கு ஒன்றை ஏற்றுகிறார் பொய்கையாழ்வார்.

உலகம்தான் அகல், கடல்தான் நெய், சூரியன்தான் ஒளிப்பிழம்பு, இம்மாதிரியான பிரம்மாண்டமான விளக்கை சக்கரம் ஏந்திய விஷ்ணுவின் பாதத்தில் ஏற்றி, சொற்களால் ஒரு மாலை அணிவித்தேன், என் துன்பக்கடல் எல்லாம் நீங்குக என்று.

இதைச் சொல் மாலை என்பது எத்தனை பொருத்தமானது!

பொய்கையாழ்வார், பூதத்தாழ்வார், பேயாழ்வார் மூவரும் ஆளுக்கு நூறு பாடல்கள் பாடியிருக்கிறார்கள். அவை அந்தாதி என்னும் வடிவில் உள்ளன. அதாவது, முதல் பாடலின் கடைசி வரியில் அடுத்த பாடலின் ஆரம்ப வார்த்தை இருக்கும். இப்படிச் சொற்களை மாலை போன்று தொடுக்கிறார்கள் மூவரும். அதில் விசேஷம் நூறாவது பாட்டின் கடைசி வார்த்தை முதல் பாட்டின் முதல் வார்த்தை. உதாரணமாக முதல் பாடல் 'வையம்' என்று ஆரம்பிக்கிறது. 'என்று' என்பதில் முடிகிறது. அடுத்த பாட்டு - 'என்று கடல் கடைந்தது எவ்வுலகம் நீரேற்றது' என்று துவங்குகிறது. பொய்கையாழ்வாரின் முதல் திருவந்தாதியின் நூறாவது பாடல் மாயவனை மனத்து வை என முடிகிறது! மாலை ஒரு சுற்று முற்றுப் பெற்று விட்டதல்லவா?

வைணவ சம்பிரதாயத்தின் கருத்துக்களைப் பரப்பும் பெரியோர்களை ஆழ்வார்கள், ஆசாரியர்கள் என்று இரு வகைப்படுத்துவார்கள். இவர்களில் ஆழ்வார்கள் பன்னிரண்டு பேர். ஆசாரியார் என்போர் ஆழ்வார்களுக்குப் பிற்பட்டவர்கள். பிரபந்தத்தைத் தொகுத்த நாதமுனிகள் இவர்களில் முதலானவர். ஆழ்வார்கள் சொன்ன வழியைப் பின்பற்றி வைணவக் கருத்துக்களை நாட்டில் பரப்பி நல்வாழ்வுக்கு வழிகாட்டுபவர்கள் ஆசாரியார்கள். இன்றைய நாட்களில் கூட ஒவ்வொரு வைணவனுக்கும் ஒரு ஆசாரியர் இருப்பார். அவரிடம் தத்துவ விளக்கங்கள் கேட்டறியலாம். இந்த மரபு தொடர்கிறது.

ஆழ்வார்கள் வாழ்ந்த காலத்தைப் பற்றிய பல ஆராய்ச்சிகள் உள்ளன.

டாக்டர் மு.இராகவையங்கார் அவர்கள் எழுதிய ''ஆழ்வார்கள் கால நிலை'' என்கிற புத்தகம் முதன்மையானது. அதில் வரும் கருத்துக்கள் அத்தனையுடனும் ஒத்துப் போக முடியாவிட்டாலும் ஐயங்காரின் ஆராய்ச்சி முறை விஞ்ஞானபூர்வமானது.

வைணவ வரலாறுகள் அவ்வளவாகச் சரித்திர உண்மையைப் பற்றிக் கவலைப்படுவதில்லை. கருடவாகன பண்டிதர் என்பவர் ராமானுஜரின் காலத்தவர். அவர் சமஸ்க்ருதத்தில் 'திவ்ய சூரிசரித்திரம்' என்று ஒரு நூல் எழுதியுள்ளார். அதிலும் பின்பழகிய பெருமாள் சீயர் என்பவரால் ஆக்கப்பட்ட ஆறாயிரப்படி குருபரம்பரை என்கிற, சமஸ்க்ருதமும் தமிழும் கலந்த மணிப்ரவாள நடையில் எழுதப்பட்ட, நூலும் ஆழ்வார்களின் பிறந்த தினங்கள், அவர்கள் வாழ்வின் சம்பவங்களை விவரிக்கின்றன.

ஆனால், நவீன ஆராய்ச்சி முறைப்படி உணர்ச்சியும் பக்தியும் கலந்த இந்தக் கதைகளை சரித்திரச் சான்றுகளாக ஏற்றுக் கொள்வதில் தயக்கம் உள்ளது. எனவே, ஆழ்வார் பாடல்களிலேயே கிடைக்கும் அகச்சான்றுகளிலிருந்தும் மற்ற, பக்தி சாராத இலக்கண இலக்கிய நூல்களின் மேற்கோள்களிலிருந்தும் தற்செயலான வரலாற்றுக் குறிப்புகளிலிருந்தும் ஆழ்வார்கள் காலத்தை ஓரளவுக்கு யூகிக்க முடிகிறது.


http://www.desikan.com/blogcms/wiki/index.php?id=azhvar_sujatha_intro


MAAL UGANDHA AASIRIYAR ? LIFE AND WORKS OF AZHWARS
Part 1 - BY SRI MADHAVA KANNAN SWAMI, SINGAPORE
CO-MODERATOR OF "SRI RANGA SRI"
SRI RANGA SRI VOL.08 / ISSUE # 04 dated 3rd November 2006

Divya Prabandham - the four thousand Tamil devotional hymns (pAsurams) or holy
collects sung by the Divine Ten AzhwArs, Sri Andal and Sri Madhurakavi AzhwAr
and Sri Thiruvarangatthu Amudhanaar are reverentially praised as 4000 and Tamil
Vedas. They are called Vedas because they reflect the relevant portions of
Vedas in unambiguous terms and they do not speak of anything other than Vedas,
directly or indirectly. The PAsurams of the AzhwArs and Sri Andal praise the
Lord with His Divine consort in his varied incarnations, expressing the depth
of devotion in which they were immersed, their divine experiences and also
praying for the eternal bliss of
association with Him and service to Him.

Sri Madhurakavi AzhwAr?s 11 verses [pAsurams] were in praise of his Achaarya
Sri NammAzhwAr and Sri Thiruvarangatthu Amudhanaar?s 108 pAsurams on Sri
Ramanujacharya?s glories are also in 4000. (These 108 PAsurams of Amudhanaar
were added later into this 4000).

Owing to the great esteem in which Sri NammAzhwAr and Sri Ramanujar are held in
the tradition of Acharyas, the PAsurams extolling them are also included in the
four thousand devotional hymns worshipping the Lord.

Before we outline their number of pAsurams (as to how it gets added to 4000,
let us see their origin and dates of birth. Tradition assigns high antiquity to
the AzhwArs taking them to 4200 BCE to 2700 BCE and also regards them as Divine
incarnations (as amsaas of the Lord?s paraphernalia).

According to guru paramparas, the first four AzhwArs namely Poigai AzhwAr,
BhUtatthAzhwAr, PEyAzhwAr and Thirumazhisai AzhwAr were born at the end of
Dwapara Yuga, which corresponds to 4200 BCE. Madhurakavi also is believed to be
born in Dwapara yuga corresponding to 3200 BCE. NammAzhwAr, KulasekarAzhwAr,
PeriyAzhwAr and ANdAL were born during the first century of Kaliyuga which
approximates to 3103 BCE to 3003 BCE. The remaining three AzhwArs
ThoNdaradippodi AzhwAr, ThiruppAN AzhwAr and Thirumangai AzhwAr took birth in
the years of 298, 343 and 399 respectively in the Kaliyuga which corresponds to
2803, 2758 and 2702 BCE. (From A Govindacharya, the Holy
lives of Alwars).

However, the modern scholars have questioned these dates and assigned a period
ranging from 5th to the 9th centuries CE on the basis of a few historical
evidences, though there is no unanimity among them on the dates. Whatever it is
the order in which they would have appeared is:

1, 2 and 3: Mudhal AzhwArs (First three AzhwArs- Poigai, BhUtha, PEy
AzhwArs);[The Thirunakshathram- birthdays of these three Azhwaars are on Oct
30th Nov 1st and Nov 2nd on three consecutive days. Please read the wonderful
article ?Four is a crowd? by our Sri Sadagopan Iyengar Swami posted a few days
ago]
4. Thirumazhisai AzhwAr,
5. Madhurakavi AzhwAr
6. NammAzhwAr
7. PeriyAzhwAr
8. AndAL
9. KulasekaraAzhwAr
10. ThoNdaradipodi AzhwAr
11. ThiruppAN AzhwAr and
12. [Kadai kuutti] Thirumangai AzhwAr

It may be noted that Swami Desikan appeared on the first Thirunakshathram of
first AzhwAr namely Poigai AzhwAr [in ThiruvONam] and ascended to Paramapadam
on the Thirunakshathram of the last AzhwAr, Thirumangai AzhwAr in Karttigai.

Further, the reference is there in Srimad Bhaagavatam to the birth of these
AzhwArs:

In the beginning of Kaliyuga, persons exclusively devoted to Narayana and
endowed with spiritual knowledge will be born here and there but in large
numbers in the land of the Draavidas where the flow of rivers ThaamaraparaNi,
Krtamaalaa (Vaigai), Payasvini (Paalaar), the holy river cauveri, and the
MahaanadhI (PeriyaaRu), which runs westwards.

kalau khalu Bhavishyanthi nArAyaNa parAyaNaa:
kvachin kvachi mahAbhAga drAmidEsu cha bhUrisa:
thAmaraparaNi nadI yatra krtamaalaa payasvinI:
kAvErI cha mahAbhAgA prathIchI cha mahAnadhI
(Srimad Bhaagavatam- XI-5- 38-39)

It is to be noted that NammAzhwAr and Madhurakavi AzhwAr were born on the banks
of ThamaraparaNi; PeriyAzhwAr and ANDAL in a place close to Vaigai (Madurai);
Poigai AzhwAr, BhUthathAzhwAr, PeyAzhwAr, and Thirumazhisai AzhwAr near the
Paalaar and ThoNdaradippodi AzhwAr, ThiruppAN AzhwAr, Thirumangai AzhwAr on the
banks of the river Cauveri.

The dates are not however relevant for enjoyment of their divine pAsurams of
course. The important point is that they were all born before Sri Nathamuni
(823 CE) and Ramanuja (1017 CE) who were greatly influenced by their pAsurams
and teachings and after the periods of Agamas, the epics and the Puranas, as
their PAsurams reflect the deep knowledge of these Agamas, epics and Puranas.

Let us look at the count:
A composer wise count of 4000 given by Swamy Sri Vedantha Desikan:
(From Prabhandha Saaram - 15 and 16). I am giving just the meanings of the
relevant Paasurams)

If we keep a count of the 4000 Divya Prabandhams:
1. Mudhal AzhwArs (Poigai, BhudhathAzhwAr, and PeyAzhwAr) sang 300; (mudhal,
irandaam and moonRaam nooranthaadhi- 100 each)
2. Thirumazhisai AzhwAr sang 216 (120- Thirucchandha viruttham; 96-
Naanmukhan Thiruvandhaathi)
3. MaaRan (Sri NaamAzhwAr) sang 1296 as the essence of Vedas containing true
spiritual teachings-[ Thiruviruttham- 100; Thiruvaaasiriyam- 7; Periya
ThiruvandhAthi- 87; Thiruvaaymozhi- 1102; ]
4. MadhurakavigaL (who showed the path of devotion to AchArya) sang 11
(Kanninun chRrutthambu);
5. Kulasekara AzhwAr (king of Vanji land) sang 105 (PerumAL Thirumozhi)
6. PeriyAzhwAr (Bhatta nAthan) sang 473 pAsurams which shines as the
literature for music
7. Kodhai (Sri Andal) who was an incarnation of Sri BhUmi PiraaTTi Herself)
sang 173 (ThiruppAvai-30; Naacchiyaar Thirumozhi- 143)
8. ThoNdar adippodi AzhwAr- (Patthar adippodi) sang fifty five
(Thiruppalliyezhiucchi- 10; Thirumaalai- 45)
9. PaaNar (ThiruppANAzhwAr) sang 10 (Amalanaadhipiraan)
10. Parakalan (Thirumangai AzhwAr) sang 1253 in all praising the glorious Lord
of Thirumalai Sri Srinivasan, the father of the world, [Periya Thirumozhi-
1084; ThirukkuRunthANDakam- 20; ThirunedunthANdakam- 30;
ThiruvezhukkuRRirukkai- 1; SiRiya Thirumadal- 40; Periya Thirumadal- 78]

11. Sri Thiruvarangatthu Amudhanaar- (during Sri Ramanuja?s period) sang 108
pAsurams praising the beautiful Lotus Feet of YathirAjar (Sri Ramanuja) who
showed us the path to mOksham (Salvation). Add the above: You get 4000. These
four thousand hymns sung and left by these saints for the welfare of all in all
directions of the world are the source of prosperity for the lives of ours -who
are servants of the Lord and His devotees.

The Naalaayiram (4000) is organized as follows:
1. FIRST 1000- PeriyAzhwAr Thirumozhi; ThiruppAvai; Naacchiyaar Thirumozhi;
PerumAL Thirumozhi; Thirucchandha Viruttham; Thirumaalai;
Thiruppalliyezhucchi; Amalanadhipiran; KaNNinun chIru tthaambhu; - nine works.
(Total- 947 pAsurams)

2. Second 1000- Periya Thirumozhi; ThirukkuRunthANdakam;
ThirunedunthANdakam; - three works (Total- 1134 pAsurams)

3. Third 1000- Thiruvaymozhi alone- (1102 pAsurams)

4. Fourth 1000- mudhal, iraNdaam and mooNraam nooRanthAdhi; Thirumazhisai
AzhwAr?s naanmukhan ThiruvanthAdhi; Thiruviruttham; Thiruvaasiriyam; Periya
ThiruvanthAthi; ThiruvezhukkuRRirukkai; SiRiya Thirumadal; Periya Thirumadal;
Iraamaanusa NooRanthAthi (11 works- Total- 817 pAsurams)
TOTAL- 4000.

Now- if we notice; PeriyAzhwAr comes in the 6th chronologically; but still his
Prabandhams are the first to be taken in 4000. WHY?

1.PeriyAzhwAr saw the PerumAL and Thaayar first, before reciting the
pAsurams- Even PEy AzhwAr saw. ThirupPANAhwAr saw. NammAzwAr is in the AchArya
lineage. It is He who blessed us with all 4000. He is also reported to be the
?angi? while all other AzhwArs as ?anga? parts of His ThirumEni (Body) His work
should have been taken as the first. But, it is PeriyAzhwAr who sang PallAndu
for PerumAL.

2. Sri ANDAL is the incarnation of PiraaTTi (BhUmi PiraaTTI). Hence,
PiraaTTi should be given top preference. ThirupPAvai and Nacchiyaar
Thirumozhi to be taken as the first in 4000. But AndAl would not have been
happy to receive that special treatment. She would not be pleased because her
AchArya (as claimed by her in each of her works - as Bhattar Piraan kodhai)
PeriyAzhwAr should be given higher position than hers. That?s why first
PeriyAzhwAr PAsurams and then immediately followed by AndAL?s works.

3. Who else can have the rarest distinction of being called Father in law of
PerumAL? He needs to be in the TOP and the first position.

4. PeriyAzhwAr?s ThiruppallANDu is the meaning of PraNavam enshrined most
beautifully. And the 4000 is the Tamil Vedas; hence, the praNavam
(Thiruppallandu) is the beginning of 4000.

Due to the above the PeriyAzhwAr?s works have been taken first in 4000.

The first Ayiram (first 1000) is also considered as "PraNavam";
The second 1000 is considered as "namO" sabhdham;
The Third 1000 is considered as "Narayana" sabhdham and
The last 1000 is considered as the ?Aya? sabhdham; thereby the whole 4000 is an
elaboration of Thiru-AshTaakshara Mantram.

Let us continue on the life history of these divine Saints ? AzhwArs.
Though adiyEn had posted the same few years ago, I would like to repost them as
they are always sweet to be shared; and there are lots of new members who may
not be aware of them.

AzhwAr EmperumAnAr Desikan ThiruvaDigaLE SaraNam

Part 2 -

AzhwArs sang verses soaked with Bhakti rasam and enjoyed immensely.
It is our fortune that we are blessed with this birth of being born
Sri vaishNavAs and we should grab this opportunity to taste the
nectar at least one millionth portion of what AzhwArs conveyed to us
and unearthed by Sriman Nathamuni. It is our pUrva janma punya and
those of our ancestors that we are blessed of this srivaishnava
janmam and there shall be no doubt about it among us. As Lord
KrishNa says in Gita, He will place the soul in an appropriate
conducive environment for the Development of the soul based on its
past actions; His mercy and dayA has put us in this fortunate birth.

With that little(!) note I would like to travel back into the
History when Great AzhwArs were born as incarnations of His various
amsangaL (Ayudhangal , Chakra, Sankhu etc) and sang verses in our
sundara thamzh which are equal to vEdAs if not better. They are
better than vEdAs because; It is a language which we can attempt to
understand and 2. It is a definite proof of "Having seen the God"
(thirukkandEn ponmEni kandEn....) whereas vEdAs are talking in wild
guessing about Him as " yato vAchO nivartantE aprA^pya manasA sa:-
Lord's glories are beyond comprehension. They were born of
different castes; but all their verses sang the same tune; as if
their voice was just one- Eka kaNtar [one neck] Their verses were
enriched with indescribable amount of devotion, love and bhakti for
our Lord. They were "mayarvaRa mathi nalam aruLap petravargaL". It
is the Lord who has again shown His dayA and extraordinary mercy on
us to guide us , to show us the correct path and to liberate us from
these samsAric afflictions, by ordering His paraphernalia as His
messengers and to be born as AzwArs to propagate His Glory. The
AzhwArs had come to rule us with their marvelous verses ? the sweet
pAsurams based on their experience with the Lord (ALa vandhavaRgaL).

The very fact that the Lord made AzhwArs appear in different
castes/jAthis, proves to us that to pray to our Lord there is no
difference/disparity or partiality with respect to caste/creed/sex
etc., Wherever and whatever you are born as; when we become a
Thondar (His and His bhaktALs servant), we are all one and equal-
His dAsa bhoothars; and servant of His servants.

Dr Sri S.M.S.Chari says in his book "Philosophy and the Theistic
mysticism of the AlwArs" that the essence of the twenty four divya
prabhandhams of the twelve AzhwArs as summarized by Dr.S.M.S.Chari
is as follows: " The most striking feature of the Reality as
portrayed prominently by the ALvArs is that the Supreme Being of
VedAnthA is a personal God in the name of Sriman NaarAyaNA , who
possesses not only infinite auspicious attributes but also a
spiritual body bedecked with weapons and ornaments ".

Swami Desikan pays his ultimate respects and tribute to AzhwArs in
every opportunity and mentions that the most difficult and
incomprehensible Upanishadic statements are clarified by a Azhwars'
srisooktis.

Seyya thamizh maalaigaL theLiyavOdhi theLiyAtha maRai nilangal
theligindrOmE?

Acharyas have unambiguously and very nicely explained in their
wonderful commentaries that Azhwars' divine works are the very
essence of the Vedas.

On the title : "mAl uganda aasiriyar"
[from Sri U Ve Ananthapadmanabhan Swami write up]

SwAmi DESikan, in a pAsuram in his chillarai Rahasyam amrutAswAdini
viz. "kAsiniyin maNi anaitthum ....." (27) says that Just like how,
all the Gems in the earth can't match the greatness of Kowstubha Gem
adorned by the Lord and how all the kshEtras in the earth can't
match the glories of PEraruLALan's (Lord VaradarAja's) KAnchi
kshEtra, the works < Smrutis, IthihAsa-purANas etc> of sinless and
clear/pure minded Maharishis can't match even a word of "mAl
Uganda aasiriar" (those who are most beloved to Lord SrIman nArAyaNa
and became the object of His abundant special mercy; They are the
likes of NammAzhwAr and other AzhwArs/AchAryas). SwAmi DESikan
adds "I am saying this of Maharishis and the words of 'mAl uganda aasiriyar'> after knowing
the due differences present. Oh People of the World ! Become Joyful
by taking these things as your Treasure ".
Thus "mAl uganda aasiriyar" refers to those AchAryas like
NammAzhwAr, BhAshyakArar and others, whose divine words and works
have no parallel. This is the verdict of the Sarvaj~nya and Sarva
Tantra Svatantra, VEdAntAchArya, KavitArkika Simha AchArya
SArvabhouma SrI NigamAnta MahAdESikan alias VEdAnta DESikan.




AzhwArs - the four thousand Tamil devotional hymns
(pAsurams) sung by the Divine Ten AzhwArs, Sri Andal
and Sri Madhurakavi AzhwAr and Sri Thiruvarangatthu
Amudhanaar are reverentially praised as 4000 and Tamil
vedas. They are called Vedas because they reflect the
relevant portions of Vedas in unambiguous terms and
they do not speak of anything other than Vedas,
directly or indirectly. The PAsurams of the AzhwArs
and Sri Andal praise the Lord with His Divine consort
in his varied incarnations, expressing the depth of
devotion in which they were immersed, their divine
experiences and also praying for the eternal bliss of
association with Him and service to Him.

Sri Madhurakavi AzhwAr?s 11 pAsurams were in praise of
his Acharya Sri NammAzhwAr and Sri Thiruvarangatthu
Amudhanaar?s 108 pAsurams on Sri Ramanuja?s glories
are also in 4000. (this 108 Pasurams of Amudhanaar
were added later into this 4000). Owing to the great
esteem in which Sri NammAzhwAr and Sri Ramanujar are
held in the tradition of Acharyas, the PAsurams
extolling them are also included in the four thousand
devotional hymns worshipping the Lord.

Before we outline their number of pAsurams (as to how
it gets added to 4000), let us see their origin and
dates of birth. Tradition assigns high antiquity to
the AzhwArs taking them to 4200 BCE to 2700 BCE and
also regards them as Divine incarnations (as amsaas of
the Lord's paraphernalia) . According to guru
paramparas, the first four AzhwArs namely Poigai
AzhwAr, BhUtatthAzhwAr, PEyAzhwAr and Thirumazhisai
AzhwAr were born at the end of Dwapara yuga, which
corresponds to 4200 BCE. Madhurakavi also is belived
to be born in Dwapara yuga corresponding to 3200 BCE.
NammAzhwAr, KulasekarAzhwAr, PeriyAzhwAr and ANdAL
were born during the first century of Kaliyuga which
approximates to 3103 BCE to 3003 BCE. The remaining
three AzhwArs ThoNdaradippodi AzhwAr, ThiruppAN AzhwAr
and Thirumangai AzhwAr took birth in the years of 298,
343 and 399 respectively in the Kaliyuga which
corresponds to 2803, 2758 and 2702 BCE. (From A
Govindacharya, the Holy lives of Alwars).

However, the modern scholars have questioned these
dates and assigned a period ranging from 5th to the
9th centuries CE on the basis of a few historical
evidences, though there is no unanimity among them on
the dates. Whatever it is the order in which they
would have appeared is:

Mudhal AzhwArs (First three AzhwArs- Poigai, PhUtha,
PEy AzhwArs);
Thirumazhisai AzhwAr,
Madhurakavi AzhwAr
NammAzhwAr
PeriyAzhwAr
AndAL
KulasekaraAzhwAr
ThoNdaradipodi AzhwAr
ThiruppAN AzhwAr and
Thirumangai AzhwAr

Further, the reference is there in Srimath Bhagawatham
to the birth of these AzhwArs:

In the beginning of Kaliyuga, persons exclusively
devoted to Narayana and endowed with spiritual
knowledge will be born here and there but in large
numbers in the land of the Draavidas where the flow of
rivers ThaamaraparaNi, Krtamaalaa (Vaigai), Payasvini
(Paalaar), the holy river cauveri, and the MahaanadhI
(PeriyaaRu), which runs westwards.

kalau khalu Bhavishyanthi nArAyaNa parAyaNa:
kvachin kvachi mahAbhAga drAmidEsu cha bhUrisa:
thAmaraparaNi nadI yatra krtamaalaa payasvinI:
kAvErI cha mahAbhAgA prathIchI cha mahAnadhI (Srimad
Bhagawatham- XI-5- 38-39)

It is to be noted that NammAzhwAr and Madhurakavi
AzhwAr were born in the banks of ThamaraparaNi;
PeriyAzhwAr and ANDAL in a place close to Vaigai
(madurai); Poigai AzhwAr, PhUthathAzhwAr, PeyAzhwAr,
and Thirumazhisai AzhwAr near the Paalaar and
ThoNdaradippodi AzhwAr, ThiruppANAzhwAr, Thirumangai
AzhwAr on the banks of the river Cauveri.

The dates are not however relevant for enjoyment of
their divine pAsurams of course. The important point
is that they were all born before Sri Nathamuni (823
CE) and Ramanuja (1017 CE) who were greatly influenced
by their pAsurams and teachings and after period of
Agamas, the epics and Puranas, as their PAsurams
reflect the deep knowledge of these Agamas, epics and
puranas.

Let us look at the count:
A composer wise count of 4000 given by Swamy Sri
Vedantha Desikan: from Prabhandha saaram- 15 and 16).

If we keep a count of the 4000 Divya prabandhams:
1. Mudhal AzhwArs (Poigai, PudhathAzhwAr, and
PeyAzhwAr) sang 300; (mudhal,
irandaam and moonRaam nooranthaadhi- 100 each)
2. Thirumazhisai AzhwAr sang 216 (120- Thirucchandha
viruttham; 96- Naanmukhan Thiruvandhaathi)
3. MaaRan (Sri NaamAzhwAr) sang 1296 as the essence of
Vedas containing true spiritual teachings-[
Thiruviruttham- 100; Thiruvaaasiriyam- 7; Periya
ThiruvandhAthi- 87; Thiruvaaymozhi- 1102; ]
4. MadhurakavigaL (who showed the path of devotion to
Aacharya) sang 11 (Kanninun chRrutthambu) ;
5. Kulasekara AzhwAr (king of Vanji land) sang 105
(PerumAL Thirumozhi)
6. PeriyAzhwAr (Bhatta nAthan) sang 473 pAsurams which
shines as the literature for music.
7. Kodhai (Sri Andal) who was an incarnation of Sri
BhUmi PiraaTTi Herself) sang 173 (ThiruppAvai- 30;
Naacchiyaar Thirumozhi- 143)
8. ThoNdaradippodi AzhwAr- (Patthar adippodi) sang
fifty five (Thiruppalliyezhiuc chi- 10; Thirumaalai-
45)
9. PaaNar (ThiruppANAzhwAr) sang 10 Amalanaadhipiraan)
10. Parakalan (Thirumangai AzhwAr) sang 1253 in all
praising the glorious Lord of Thirumalai Sri
Srinivasan, the father of the world, [Periya
Thirumozhi- 1084;
ThirukkuRunthANDaka m- 20; ThirunedunthANdakam - 30;
ThiruvezhukkuRRiruk kai- 1;
SiRiya Thirumadal- 40;
Periya Thirumadal- 78]

11. Sri Thiruvarangatthu Amudhanaar- (during Sri
Ramanuja??s time) sang 108 pAsurams praising the
beautiful Lotus Feet of YathirAjar (Sri Ramanuja) who
showed us the path to mOksham (Salvation).

Add the above:- You get 4000. These four thousand
hymns sung and left by these saints for the welfare of
all in all directions of the world are the source of
prosperity for the lives of ours -who are servants of
the Lord and His devotees.

Write up by: Shri Madhava Kannan Swami

1 comment:

Vengrai Parthasarathy said...

It is a pity that this worthy treasury has not found many bloggers. I am reminded of the many temples in south India which remain in a state of disrepair. the biggest disservice we do is indifference to the great ssea of bhakthi and knowledge that are part of the four-thousand. Elucidatory commentary as in Panniru Azhwargal needs more notice.
Adiyaen,
Vengrai Parthasarathy